Jdi na obsah Jdi na menu
 


Další závod Slovensko-Moravského poháru je za dveřmi 

pozvanka--11.jpg

 

Propozice jsou ke stažení zde.

______________________________________________________________

 

MSP Zubří 30.11.2013

Poslední aktualizace – 18:45 (Report kompletní, fotografie nahrány do galerie) 

Fotogalerie zde 

img_5475.jpg

 

Tuto sobotu se v Zubří koná již druhý závod seriálu Moravsko-Slovenský pohár 2013/2014. Místní pořadatelé si pro něj připravili pár novinek. Tou asi největší je změna místa, kde se závod pořádá. Stísněné prostory sklepa zuberského klubu byly vyměněny za mnohem větší tělocvičnu v Sokolovně.

Ruku v ruce s větším prostorem jde i větší koberec. Ten se oproti původnímu zhruba třikrát zvětšil a dovoluje tak stavět téměř libovolné dráhy. Změnou prošlo rovněž vytyčení tratě. To je po vzoru letošního MČR Micro z nízkých dřevěných lišt a okenních profilů v krizových místech. Vnějšek koberce je ohraničen plastovými modrými lištami.

Co se však, k velké radosti závodníků, nezměnilo, je páteční volný trénink, probíhající až do sobotního rána. Prostě jezdíte, dokud se Vám chce. Tuto možnost využije zhruba polovina účastníků, zbytek se dostaví další den brzy ráno. 

img_5522.jpg

V sobotu vše začalo půlhodinovým závodem kategorie Formule 1. Nakonec jeli jen čtyři piloti, ale i tak se bylo na co dívat. Zvítězil Martin Kumičák před Petrem Jaremejkem, Mirou Pazderou a Zdeňkem Janošem.

Po závodě formulí následoval volný trénink pro ostatní kategorie. O půl desáté pořadatelé svolali závodníky k rozpravě. Nejdříve si slovo vzal Jarda Janošek, předseda MK Zubří. Ten přivítal závodníky a popřál jim hodně štěstí do závodu. Další informace již sděloval ředitel závodu Zdeněk Janoš. Za časomírou dnes bude sedět Radek Šimurda, který zodpovídá i za technickou kontrolu.

img_5540.jpg

Po rozpravě už se mohl rozběhnout samotný závod. První na startu byla kategorie Expert. Následuje Retro, Open, Stock a Truck.

Máme za sebou kvalifikace. V kategorii Expert se nejvíce dařilo Milanu Parákovi, když vyhrál před Martinem Supkem a Svaťou Hájkem. Do A finále se dostali ještě Radovan Solanský a Lukáš Diblík, jedoucí s autem bez diferenciálu. V B finále bude mít TQ David Maňák. S ním pojedou i mladé naděje našeho sportu Lukáš Maňák a Sárinka Diblíková.

Další kategorie Retro už se vešla do jedné skupiny, kterou bude vést Svaťa Hájek. Ten má dnes opravdu formu a jde vidět, že mu dráha sedla. Druhou příčku si vyjel Ivo Novosad a třetí na startu bude stát Jarda Janošek z domácího klubu.

img_5559.jpg

Jednu skupinu tvoří i kategorie Open se čtyřmi závodníky na startu. Zatím nejlépe si počíná Richard Škola, který si zajistil TQ pozici. Za něj se postaví Martin Supek, Rosťa Klement a Jakub Štípek.

Kategorie Standart už je na tom o něco lépe. Jedna skupina juniorů a doplňuje skupinu zkušenějších závodníků. První místo v dříve jmenované skupině si vybojoval Erik Sova před Václavem Dvorníkem a Jakubem Chlápkem. Ve druhé skupině si TQ vybojoval Richard Škola před Ivanem Opatem a Rosťou Klementem. Už méně se dařilo Martinu Supkovi na pozici čtvrté.

Nejzajímavější kategorií jsou Trucky s devíti auty na startu. O těsné situace zde opravdu není nouze. Zatím z nich nejlépe vyšel David Maňák na první pozici. Za ním bude startovat Ivan Opat a Petr Jaremejko. Čtvrtou příčku si vybojoval Zdeněk Janoš.

 

Stav po 2 finálových jízdách:

1:24 Expert – Obě dosavadní finálové jízdy ovládl Martin Supek. Těsně za Martinem pak jeli Milan Parák a Lukáš Diblík. Radek Solanský skončil čtvrtý a Svaťa Hájek pátý. V B skupině dvakrát zvítězil David Maňák. Výborně dnes jedou i Jan Hrčíř či navrátilec Honza Pekárek.

img_5588.jpg

1:24 Retro – Svaťa Hájek potvrdil formu z kvalifikací a první dvě jízdy vyhrál. Na druhé pozici dojel Ivo Novosad a třetí byl Lukáš Diblík. Výborně jede i Jarda Janošek na průběžném čtvrtém místě. Tomu na záda dýchá Honza Pekárek se svým speciálem Porsche 917 Martini.

1:28 Open – Richard Škola si zatím drží svou TQ pozici a dokázal vyhrát obě finálové jízdy. Nedaleko za ním jezdí Martin Supek. Už větší ztrátu mají Jakub Štípek s Rosťou Klementem.

1:28 Stock – V juniorské skupině zatím vede Erik Sova před Jakubem Chlápkem a Václavem Dvorníkem. Čtvrtý dojel Štěpán Hosák. Druhou skupinu má své režii Richard Škola. Druhý jezdí Ivan Opat a třetí Martin Supek. Rosťa Klement zatím čtvrtý před Zdeňkem Janošem.

img_5580.jpg

1:32 Truck – Obě dvě jízdy byly pověstnou třešinkou na dortu závodu. Devět kamionů na jedné trati už je pořádná nálož a určitě tušíte, že o těsné souboje není nouze. A to po celých patnáct minut! V první jízdě zvítězil David Maňák, ale v druhé jízdě nedojel a přepustil tak svou pozici Ivanu Opatovi. Nedaleko za ním je Martin Kumičák nebo Zdeněk Janoš. S pořadím také zamíchala penalizace Petra Jaremejka, který zapomněl na povinnou zastávku v boxech.

Stav po poslední finálové jízdě:

1:24 Expert – Martin Supek v poslední jízdě opět zvítězil, a tím si zajistil i celkové vítězství v kategorii. Druhé místo si vybojoval Milan Parák a na třetím místě dojel Lukáš Diblík. Čtvrté a páté místo celkově patří Radkovi Solanskému, respektive Svaťovi Hájkovi. David Maňák dojel šestý. Velkou pochvalu si zaslouží devátý Lukášek Maňák a desátá Sárinka Diblíková. Je úctyhodné, jak dokáží pilotovat své závodní speciály v tak útlém věku. 

img_5619.jpg

1:24 Retro – Svaťa Hájek před sebe nikoho nepustil ani v poslední jízdě a o vítězi tak nebylo pochyb. Druhý dojel Ivo Novosad a třetí pozici obsadil Lukáš Diblík. Bramborovou pozici si vyjel Honza Pekárek a pátý dojel Jarda Janošek.1:28 Open – Richard Škola se stal celkovým vítězem kategorie o jedno kolo před Martinem Supkem. Další bojující dvojici vytvořili Rosťa Klement a Kuba Štípek. Druhý jmenovaný byl nakonec úspěšnější a vybojoval si tak třetí pozici.

1:28 Stock – Kategorie Stock měla stejného vítěze jako kategorie Open. Richard Škola opět ukázal soupeřům záda. O druhou pozici se bojovalo mezi Martinem Supkem a Ivanem Opatem. Lepší startovní pozice nakonec rozhodla ve prospěch Ivana. Čtvrtou pozici si odvezl Rosťa Klement a pátou Zdeněk Janoš. V juniorské skupině se nejvíce dařilo Eriku Sovovi, když s náskokem vyhrál před Václavem Dvorníkem a Jakubem Chlápkem. 

img_5611.jpg

1:32 Truck – Ivan Opat naplno využil odstoupení Davida Maňáka a zvítězil. Martin Kumičák dojel na druhé a Petr Jaremejko na třetí pozici.  Nepopulární čtvrtá příčka zbyla na Zdeňka Janoše. Pátý skončil Mira Pazdera a šestý Milan Parák.

 ________________________________________________________________

 

MČR Zubří 1:24 a 1:28 - Online report 

     Poslední aktualizace – 23:32 (Report ukončen, do galerie přidány fotografie z vyhlášení)

     Odkaz na fotografie - zde.

 

img_2653-2.jpg

 

  Již od pátku v Zubří probíhá pravděpodobně největší událost roku pro automodeláře, kteří preferují menší měřítka. Koná se zde totiž Mezinárodní Volné Mistrovství ČR Micro, tzn. Měřítka 1:18, 1:24 a 1:28. Samotný závod je rozdělen do dvou dnů, v sobotu se na dráze objeví pouze menší modely v měřítku 1:24 a 1:28, v neděli pak přijdou na řadu větší osmnáctiny.

  Jak už jste si mohli všimnout, mistrovství se po pěti letech přesouvá z Polné u Jihlavy. Tentokrát se jeho pořádání ujal klub MK Zubří. Mistrovství se koná v tělocvičně místní základní školy. Koberec má velikost 15x8 metrů, tribunu zapůjčil klub RC Zlín a bufet je rovněž zajištěn. Časomíra je v rukou zkušeného Míly Kotraby a Leoše Zádrapy, kteří už mají pár závodů v roli časoměřičů za sebou. Zatím to vypadá na úspěšnou akci J. O tom vypovídá i vysoká účast závodníků. Vždyť v sobotu se po trati bude prohánět necelá devadesátka účastníků, v neděli to pak bude kolem padesáti lidí.

 Už se pomalu dostávám k samotnému závodu. Jak již jsem napsal, hlavně v sobotu je účast velmi slušná. Tradičně nejvíce lidí dnes pojede kategorii 1:28 Standart, konkrétně 32. V závěsu je pak 1:28 Open a Retro se sedmnácti respektive šestnácti závodníky. „Méně“ obsazenými budou formule a 1:24 Expert s desítkou závodníků na startu.

img_2669.jpg     

  Trénink probíhal již od pátku od sedmé hodiny večerní. První hodina tréninku byla sice ve znamení čištění koberce, ale troufám si tvrdit, že nyní už je grip dostatečný, dokonce jsem viděl pár aut na střeše. Dnes ráno samozřejmě volné ježdění pokračuje, a to až do půl desáté, kdy přijde na řadu rozprava…

  Přesně podle plánu se o půl desáté uspořádala rozprava. K závodníkům nejdříve promluvil náčelník zuberského klubu Jarda Janošek. Popřál závodníkům hodně štěstí v závodě a poděkoval vedení města, školy a sponzorům. Poté předal slovo starostovi Zubří, p. Randusovi. Ten rovněž všechny přivítal v Zubří na závodech a popřál všem zúčastněným hodně štěstí a úspěchů. Vše ohledně organizace a technické části závodu závodníkům sdělil Míla Kotraba. Teď už jen společné foto a může se začít závodit. A ještě něco, přesto, že jsem věděl, kolik je dnes přihlášených lidí, udivil mě vysoký počet aut, vystavených na trati. Prostě devadesát aut malém měřítku jen tak neuvidíte, sami se o tom můžete přesvědčit na fotografii.

 

img_2699.jpg

     Chvíli po rozpravě se již rozběhl samotný závod. Začala kategorie 1:24 Expert, pokračují 1:28 Open a teď jede Retro. A jak to vypadá výsledkově? V Expertech je zatím na špičce Martin Supek s jednokolovým náskokem na Milana Paráka a Luďka Aschenbrenera. Openy jsou hodně nabité… Sourozenci Vítámvásovi, Víťa Parák nebo také Ivo Trojan, zde to bude ještě zajímavé. Nyní na prvním místě dojíždí Víťa Parák, ve stejném kole s druhou Markétou Vítámvásovou a třetím Ivo Trojanem.

  Se začátkem kvalifikačních jízd se kolem tratě začali kupit diváci, doufejme tedy, že tato situace vydrží po celý den. Pro závodníky je to určitě zpestření, když mohou prohánět své modely po dráze, obklopené přítomným obecenstvem.

  Máme za sebou první kolo kvalifikačních jízd. Doplním tedy ještě výsledky z kategorie Retro a 1:28 Stock. V kategrorii retro jedou dvě skupiny po sedmi lidech. Zatím nejlépe se daří Jakubu Vaňkovi, když porazil druhého Milana Paráka a třetího Jiřího Vaňka. Ve Stocku už najdeme skupiny čtyři a nejen v té papírově nejvýkonnější se je na co dívat. Na čele se nyní utvořila pětice, která jezdí zhruba v rozmezí 8 sekund. První Michal Vítámvás, za ním Ivo Trojan, Markéta Vítámvásová, Richard Škola a ještě Martin Supek dokázali najet dvacet kol.

img_2742-2.jpg 

  Hned po prvním kole kvalifikačních jízd začíná to druhé, kde bychom se už neměli zdržovat s kontrolováním čipů, a tak by mělo vše utíkat rychleji. Blíží se také doba, kdy se budou vydávat obědy. Ty mají všichni zúčastnění závodníci zdarma, což se na závodech také často nevídá.

  Kategorie Expert, která kvalifikace začíná, už má odjety obě jízdy. Tentokrát byl ze všech nejrychlejší Milan Parák, avšak výsledek z první jízdy nedokázal vylepšit. Nejrychlejší z předchozí jízdy, Martin Supek, měl zřejmě něco s modelem, protože se na tribunu dostal až na 30 sekund před startem a v prvních kolech ještě ojížděl mazání na pneumatikách. Výsledek si tedy také nezlepšil, ovšem TQ do finálových jízd mu již zůstává. Jediným jezdcem z první trojky, kterému se podařilo vylepšit si svůj nájezd, byl Lukáš Diblík a bude tak startovat z třetí příčky. 

  Za námi jsou již obě kvalifikace všech skupin a nyní se provede sort do finálových jízd. Klíčem k výsledku bude nejlepší nájezd z kvalifikací. V kategorii 1:28 Open se v druhé jízdě zadařilo Ivo Trojanovi a do finálových jízd bude mít TQ. Za ním bude stát Víťa Parák, Markéta Vítámvásová a její bratr Michal. Kategorii Retro zatím ovládá rodina Vaňků. Jakub Vaněk totiž kvalifikaci vyhrál a jeho táta Jiří pojede z druhé pozice, kterou lepším nájezdem v poslední jízdě vzal Milanu Parákovi.

  Změny se odehrály také v dnešní nejobsazenější kategorii 1:28 Stock. Polepšil si Richard Škola ze čtvrtého na třetí místo, ale pojďme popořadě. Dvě prvenství v kvalifikacích a jediný nájezd 21 kol v kategorii zajistil Michal Vítámvás TQ v kategorii. Za ním bude startovat Ivo Trojan a již zmíněný Richard Škola. Ten odsunul na čtvrtou příčku Markétu Vítámvásovou. Pátá příčka stále zůstává Martinu Supkovi.

img_2771.jpg

  Téměř bez prodlevy se přešlo k finálovým jízdám, které podle zvyku z Moravsko-Slovenského poháru startují kategorií Formule. Divíte se, že jsem o ní dnes ještě nepsal? Tato kategorie má vlastně úplně jiná pravidla než všechny ostatní, a to hlavně co se týká časového úseku jízdy. Formule se na dráhu dostanou pouze jednou za závod, ale stráví tam necelou půlhodinu času. Vše začíná tříminutovou kvalifikací na tzv. bestlap (nejrychlejší kolo). Následně se auta postaví v pořadí z kvalifikace na rošt a hlavní závod na dvacet minut je odstartován. Obvykle je závodění zpestřeno povinnou výměnou baterií, ale dnes si závodníci dohodli změnu, jelikož by museli slézat z tribuny. Výměna baterií tak byla alespoň částečně nahrazena dvěma povinnými zastávkami v depu v daném časovém úseku. Samotný průběh závodu byl hodně zajímavý. Po celou dobu jsme mohli sledovat souboj mezi Martinem Šedou a Jiřím Vaňkem. Šťastnějším z nich byl nakonec druhý jmenovaný, vítězství to však bylo těsné. Třetí místo obsadil již s několikakolovou ztrátou Jakub Vaněk. Bezesporu výborným výsledkem je čtvrté místo Míry Pazdery. Naopak smůlu měli Martin i Marcel Kumičákovi, kterým došly baterie těsně před koncem, a tak se lehce propadli startovním polem.

Po formulích již tradičně nasoupily Experty.  V B finále se nejvíce dařilo Radovanu Solankém, když porazil druhého Matěje Paganíka rozdílem jednoho kola. V A finále byla situace mezi prvním a druhým podobná, Martin Supek také vyhrál s jednokolovým náskokem. Na druhém respektive třetím místě už byl rozestup podstatně menší. Milan Parák uhájil druhou pozici o pouhou vteřinu před Luďkem Aschenbrenerem.  Na čtvrté pozici dojel Lukáš Diblík a na páté Svaťa Hájek st. 

img_2786.jpg

Následovala skupina 1:28 Open, rovněž se dvěma finálovými jízdami. V té první zvítězil Tomáš Poul před Martinem Kováčem. A finále se stalo kořistí Ivo Trojana, když porazil Markétu i Michala Vítámvásovy. Smůlu hned v úvodu měl Víťa Parák. Tři zatáčky po startu kolidoval a ztrátu již nestihl dotáhnout. Spokojit se tedy musel až s pátou pozicí za Richardem Školou.

Další kategorií na pořadu bylo Retro. Vítězem B finále se stal Lukáš Diblík před Ivo Novosadem a Davidem Maňákem. V áčku jsme mohli sledovat dominanci BMW ve zbarvení Gulf. Jinak řečeno, rodina Vaňků obsadila první tři pozice v pořadí Jakub, Jiří a Martin. Na čtvrté příčce dojel Marcel Kumičák a na páté Milan Parák.

Na závěr prvního kola jízd nás čekala opět kategorie 1:28 Stock. Finále D se stalo kořistí Jakuba Chlápka. V C finále byl nejúspěšnějším náš časoměřič Míla Kotraba. V B finále se nejvíce dařilo Jakubu Blechovi. A jak to dopadlo ve finále A? Hned po startu se utrhl Michal Vítámvás a s menším náskokem zvítězil. O druhou pozici chvíli bojoval Ivo Trojan s Richardem Školou. Nakonec ji získal první jmenovaný, zatímco Richard se propadl na čtvrté místo. Předjela ho ještě Markéta Vítámvásová.

Neprodleně po skončení A finále Stocku začalo druhé kolo finálových jízd. Opět začínalo B finále kategorie Expert. Předchozí vítěz Radovan Solanský měl na startu pár kolizí, čehož dokázal využít Matěj Paganík a zvítězil. A finále, stejně jako v prvním kole finálovek, ovládl s přehledem Martin Supek před Luďkem Aschenbrenerem a Lukášem Diblíkem.

 img_2757.jpg

 

  Kategorii 1:28 Open: V B finále opět vítězem Tomáš Poul před Martinem Šedou. V druhé skupině hodně velké změny proti postavení na startu. Víťa Parák, startující z druhé pozic nemá tak agresivní jízdní styl jako závodníci za ním s podvozky mini-z, což je nevýhoda hlavně na startu, kde jsou auta těsně za sebou a všichni se snaží dostat na vnitřek zatáčky. Následně vznikají četné kolizní situace. První místo opět obhájil Ivo Trojan, na druhé místo z pátého se dostal Michal Vítámvás a třetí dojela jeho sestra Markéta.

  Retro: V B finále vítězí Lukáš Diblík před Ivo Novosadem. Filip Mrázek dojíždí třetí před Mírou Pazderou. A finále je záležitostí klanu Vaňků. Jakub první, Martin druhý, pouze Svaťa Hájek se mezi ně dokázal vklínit a obsadil tak třetí pozici.

  1:28 Stock: V D finále opět vítězí Jakub Chlápek, nedaleko za ním dojel Jan Hrnčíř. V C finále máme opět stejného vítěze jako v prvním kole a tím je Míla Kotraba. Na dalších pozicích Petr Švec a Rosťa Klement, známý také jako Codysek . V B finále skončil na prvním místě Jakub Blecha před Peterem Mudrákem. Hodně zajímavé bylo A finále. Ivo Trojan první dvě kola dojížděl Michala Vítámváse. Pak ovšem chyboval a Michal měl otevřenou cestu za vítězstvím. Pro Iva to naopak znamenalo strastiplnou cestu dopředu z poslední pozice. Nakonec dojel třetí, pět desetin za Markétou Vítámvásovou. Na čtvrtém místě se umístil Richard Škola a na pátém Martin Supek. 

 

  Nyní už zbývá jen jedno kolo finálových jízd a pak už jen vyhlášení a Mistrovství se může přehoupnout do své druhé poloviny.

 

img_2749.jpg

 

 1:24 Expert: V B finále se konečně podařilo domluvit s autem Petru Jaremejkovi a hned z toho bylo vítězství. Holt když si vysílačka rozumí s autem, je to super! J Druhou příčku obsadil Radovan Solanský a třetí dojel Jarda Číp. Ve finále A opět zvítězil Martin Super. Druhou pozici si připsal Luděk Aschenbrener a třetí pozici si vyjel Milan Parák.

  1:28 Open: V B finále vítěznou vlnu neudržel Tomáš Poul a byl poražen Martinem Kováčem. V A finále přímo exceloval Víťa Parák. Pravděpodobně konečně naladil auto dle svých představ a hned z toho byl bestlap závodu a také 33 kolová jízda. Původně vedoucí Ivo Trojan před sebe pustil ještě Michala Vítámváse a skončil až třetí.

  Retro: V B finále tentokrát vítězí Ivo Novosad před Lukášem Diblíkem. Mira Pazdera se opět posouvá vzhůru, dojíždí na třetí pozici. V A skupině Jiří a Jakub Vaňkovi na prvních dvou pozicích. O třetí místo se strhl boj mezi Martinem Vaňkem, Svaťou Hájkem a Martinem Kumičákem. Svaťa byl nakonec nejúspěšnější a dojíždí na bedně. 

  1:28 Stock: A jdeme na poslední kategorii dnešního dne. Na startu stojí D skupina kategorie. V té vítězí Jakub Chlápek. C finále opět vyhrává Míla Kotraba. Pořadím však stále stoupá Rosťa Klement, tentokrát byl druhý. B finále vyhrál Jakub Blecha před Petrem Mudrákem. A finále bylo doprovázeno ovacemi diváků. Zaslouženě v něm zvítězil Michal Vítámvás před Markétou Vítámvásovou. Ivo Trojan po chybách třetí.

  Tak a to je pro dnešek vše. Ještě doplním foto z vyhlášení a ze závěrečné jízdy kamionů a můžu s klidnou duší ukončit reportáž.

_______________________________________________________________

 

Zpráva po zimní části sezony 2011/2012

            V posledním měsíci se členové MK Zubří úspěšně účastnili na třech velkých závodních podnicích.

zubri_1.jpg

 

        Jako první v pořadí se jelo Mistrovství ČR v kategorii ET 1:10 a MK Zubří mělo hned několik želízek v ohni. Většina z nich tři jela v kategorii Hobby, dva se pak účastnil kategorie Open.

        Ve zmiňované kategorii Hobby se na bednu postavili hned dva členové MK Zubří, bratři Ivoš a Karel Novosadové. Šesté místo zajel Zdeněk Janoš a pěkného výsledku také dosáhl zatím hostující Ondra Hrbáček. K naší radosti máme také jednu velkou naději do budoucnosti, Denise Paláta. Ten se za tři závody, které odjel dokázal propracovat na rozhraní A a B finále v kategorii Hobby.

 

zubri_3.jpg

           

 

 

           V openech nás reprezentoval opět Ondra Hrbáček a také Kuba Šimurda. Ondra statečně bojoval ve finále D a nakonec z toho bylo 33. místom, ale také druhé místo v žácích! Kubovi Šimurdovi se pak povedlo dosáhnout celkového třetího místa po velkém boji s další juniorskou nadějí, Jirkou Vyšínem.

                                                _________________

 

             Další významnou akcí bylo Neoficiální mistrovství ČR v kategorii Stock, spojené s normálním závodem Xray Challenge. Opět začnu u hobbíků, kde se Ivo Novosad umístil na druhé pozici. Výborného výsledku dosáhl také Denis Palát, když vyhrál B Finále. Jak už jsem zmínil, je to velký příslib do budoucna.

 

zubri_2.jpg

 

 Zleva: Denis Palát a Martin Víta jr.

            V kategorii Stock reprezentovali Ondra Hrbáček a Kuba Šimurda. Ondrovi se bez větších problémů podařilo vyhrát C finále a do béčka už mu nechybí mnoho. Kubovi se podařilo vyhrát celý závod a tím získat neoficiální titul mistra ČR v kategorii Stock.

 

profile-7.jpg

 

                                                   _________________

           Posledním, největším, závodem kde se také objevili členové nebo spíše člen MK Zubří, bylo prestižní ETS v Polsku. V tomto závodu se Kubovi Šimurdovi podařilo obsadit 24. místo v konkurenci 95 závodníků z celé Evropy.

 

img_3391.jpg

 

 

_________________________________________________________________

RP Rychvald 3.3.2012

V sobotu 3.3. se v Rychvaldu konal další závod jejich již proslulého zimního seriálu. Tento závod se v ničem nelišil od těch předchozích v sezoně, samozřejmě v dobrém smyslu slova. Startovní listina opět atakovala stovkovou hranici, na piloty čekala dobře postavená trať a již tradiční závodní pohoda, kterou na jiných místech občas postrádáme.

               cimg2605.jpg

Díky vysokému počtu přihlášených závodníků se kvalifikace zkrátily na čtyři minuty. Na tento časový úsek už se chyby berou zpět jen těžce, a tak bylo zajímavé sledovat, který závodník jich udělá méně. Zvláště v tradičně hodně obsazených čtyřkolkách to bylo hodně cítit. Tam totiž seznam jedoucích závodníků dosáhl magické hranice padesáti účastníků a v prestižním áčku bylo pouze devět míst. O tom ale později.

Někteří závodníci využili možnosti spát na trati z pátku na sobotu. Zajímavé bylo, že ikdyž nemuseli vstávat tak brzy, jak ti ostatní, někteří z nich po ránu vypadali podstatně hůř, než ti kteří museli dojet.

Ranní tréninky probíhaly klasicky, bez rozdělení na pětiminutové jízdy, jak je to na některých jiných závodech. Všechno však fungovalo a závodníci se na dráze chovali ohleduplně, takže nevadilo, že se na tribuně občas vyskytlo více lidí.

    cimg2595.jpg

Na rozpravě se pak teprve ukázalo, kolik závodníků si tentokrát přijelo zazávodit do rychvaldském tělocvičny. Přecejen ten počet lidí a aut se nedá tak snadno zapomenout. Když shrnu události, byl představen nový kontrolor čisté jízdy, kterým byl Kuba Vícha. Z pozdějších zkušeností musím uznat, že to Kubovi šlo hodně dobře. Pak jsme se také dozvěděli o zkrácení rozjížděk a výbornou zprávou bylo také, že pořádání zimního MČR Electric buggy připadlo právě RC Teamu Rychvald. Ale teď již k závodu samotnému.

SCT: Již tradičně je tato kategorie hodně zajímavá. Rychvaldská dráha totiž není z těch nejširších a zase modely, jedoucí v této kategorii, nepatří k nejmenším. A pak je dost zajímavé jak se deset těchto monster snaží jet co nejvýhodnější stopou. Když k tomu ještě zahrnu nesčetné souboje, no, zkrátka nudit jste se nemohli. Nejlépe se s konkurencí vypořádal Robert Cigán na podvozku Traxxas. Druhou pozici si odvezl Tomáš Zlámalík, reprezentující podvozek HPI Blitz a s tímtéž podvozkem zajel tř

etí místo mladý Filip Rajdus.

Truck: Kdo si myslel že je tato kategorie tvořena samými „nerozbitnými“ podvozky, ještě do soboty neměl důvod o tom pochybovat. Ovšem právě v sobotu se podařilo rozbít první auto v této kategorii. Bohužel jsem nezaznamel, komu se to povedlo, nicméně tu situaci bych rád viděl J. To však neovlivnilo boj na prvních příčkách startovního pole. Tam probíhal souboj mezi Robertem Cigánem a Alešem Hornsteinerem. Daleko však nebyl ani Rosťa Zapletal na celkovém třetím místě. B finále vyhrál Petr Záhumenský před Karlem Szotkem.

2WD Buggy: V této kategorii se také objevil nadstandardní počet závodníků. Konkrétně zde startovalo dvacet jedna pilotů, rozdělených do třech finálových skupin. Hlavně v A finále pak byly vidět hodně zajímavé situace, avšak většinou to byly situace v boji o druhou pozici. Tomáš Koudelka totiž vždy ujel a za sebou nechal všechny ostatní. Ovšem ostatní ho pomalu ale jistě začínají stahovat. A vůbec nevíme, jaká bude situace příští rok…. Ale zpět k přítomnosti. Koudy tedy opět vyhrál a teď byla otázka, kdo vybojuje druhý post na bedně a také vítězství mezi Schumachry Coughar. Tím se nakonec stal Roman Pudich a na třetím místě se podařilo dojet Samovi Ciencialovi. V B finále se nejlépe dařilo Aleši Bidovskému, kterému se nejspíš konečně podařilo naladit svou Losi 22. V C finále zvítězil Aleš Hornsteiner.

    cimg2681.jpg

 

4WD Buggy: Padesát závodníků v kategorii prostě nepotřebuje komentář. Největší výhoda je pak v tom že si každý může najít svého soupeře pro závodění. A tohle přesně může tato kategorie v Rychvaldě nabídnout. Závodníci byli rozděleni do pěti skupin po devíti závodnících a ve finále F jelo zbývajících pět závodníků. Tam se nejlépe dařilo navrátilci do našeho koníčku Františkovi Fráňovi. V E finále zajel nejlépe Lumír Honěk. D finále Leoš Bulva ze Svitav, který byl povzbuzován svitavským týmem při každé jízdě. C finále ovládl Jarda Kubáč s podvozkem HPI. V B finále se nejvíce dařilo Tomáši Rajdusovi. Na druhém místě dojel Lukáš Lang a třetí místo patřilo juniorce Marii Szostkové. Teď už však jdeme do A finále. Tentokrát všem vytřel zrak Tom Kubica se Schumachrem SX2. Vždy se mu totiž podařil start a podařilo se mu udržet pozici před druhým Tomem Koudelkou, jedoucím s Durangem. Na třetím místě pak dojel Kuba Šimurda po souboji s Ondrou Víchou na místě čtvrtém. V tomto finále také probíhal souboj o nejlepšího juniora, kterým se nakonec stal Kuba Zapletal. Na druhém místě skončil Matěj Matlák.

    cimg2702.jpg

A co na závěr. Jestli Vás láká zkouška nějaké další rc tratě a v rychvaldě jste ještě nebyli, jeďte, určitě se Vám tam bude líbit a v zimě máte k dispozici ještě jeden termín.

Kuba Šimurda

 

_______________________________________________________________

 

cimg2605.jpg

Zde se můžete podívat na fotografie z 5. závodu Rychvaldského Poháru. Na report se můžete těšit později.

 

 

 

_______________________________________________________________

Rychvaldský pohár 5. 11. 2011

 

img_9464h.jpg

 

V sobotu 5. 11. se konal první závod Rychvaldského poháru pro sezónu 2011/2012. Šlo vidět, že předváděčka v Ostravě na veletrhu hraček minulý týden byla dosti inspirující. Na soupisce se totiž objevilo hodně přes sedmdesát pilotů včetně několika začátečníku a spousty juniorů. Ti mají v Rychvaldu velmi příznivé podmínky pro ježdění a ve výsledcích to nelze přehlédnout.

Jak již jsem napsal, na závodě se objevilo opravdu hodně účastníků, pořadatelé ale nijak nezrychlovali závod, tak aby si všichni stihli udělat pořádek s autem, nabít baterie a podobně.  I díky tomuto nikdo nepotřeboval časový odklad před jízdou.

V rychvaldském poháru je vypsáno pět kategorií, ale tentokrát se jely pouze čtyři. V kategorii 1:18 buggy byli přihlášeni pouze dva piloti, takže byla vynechána. Do ostatních kategorií se však přihlásil dostatečný počet závodníků. V buggy 4WD se objevilo nevídaných čtyřicet pilotů, mimo jiné si zde odjel svůj první závod v této kategorii Tomáš Kubica, buggy 2WD přitáhly také dost pilotů, konkrétně šestnáct. V autobusech nebo také SCT, chcete-li, se objevilo deset pilotů a kolem patnácti závodníků jelo kategorii Truck.img_9469h.jpg

Tréninky byly zajímavé, protože tribuna byla již od rána většinou plně obsazena. Pořadatelé se tedy rozhodli udělat zvlášť trénink pro každou kategorii. Tím se počet závodníků na tribuně trochu zmenšil a myslím, že si nakonec zatrénoval každý, tak aby měl trať dostatečně najetou pro závod.

Rozprava začala od deváté hodiny a Luděk Szostek s Romanem Kavanem sdělili závodníkům podrobnosti ohledně závodu a poučili nováčky ohledně chování na trati. Poté se už mohly naplno rozjet kvalifikační jízdy.

4WD Buggy: Jako obvykle je tato kategorie nejpočetnější kategorií na závodě. Ovšem tentokrát hostila dechberoucích čtyřicet pilotů. Už toto číslo naznačovalo, že vyjet si áčka bude dnes dosti komplikované. Zvláště, když se jelo jen po osmi jezdcích. Nejvíce se po celý den dařilo Ondrovi Víchovi, který jezdil bezchybně, a odměnou za to mu bylo první místo. Dlouho to vypadalo na velký souboj Toma Koudelky právě s Ondrou, jenže Tomáš měl ve třetí kvalifikaci problémy s elektronikou, které jej provázely i po celé finálové jízdy, takže druhá pozice „zbyla“ pro Kubu Šimurdu, který toto umístění udržel jak před třetím Mírou Jurenkou, tak před čtvrtým Tomem Kubicou. V juniorské části si nejlépe vedl Kuba Zapletal před Matějem Matlákem a Radimem Hruškou. A že kategorie žáků je zde hodně prestižní dokazuje přítomnost prvních dvou v A finále.img_9485h.jpg2WD Buggy: V této kategorii se objevilo patnáct pilotů, což znamenalo rozdělení závodníků do dvou skupin. Vítězství si odsud odvezl Roman Kavan před Romanem Pudichem. Na bednu se také dostal Sam Cienciala, když si vyjel třetí místo. Krásné čtvrté místo si odvezl Kuba Zapletal a zároveň se mohl radovat z vítězství v kategorii žák. Pátý v pořadí dojel Petr Olišar. Šestá pozice patřila Radimu Hruškovi, což pro něj znamenalo i druhé místo v žácích a třetí pozici v žácích si odvezl Aleš Bidovský ml. V B finále zvítězil Robert Cigán. Zde si také nevedl špatně David Maňák, který jel s 2WD Buggy první závod a skončil na pěkném čtvrtém místě. Naopak se moc nedařilo Petrovi Jaremejkovi, kterého přes finálovky zlobila technika, a proto dvě jízdy nedojel.

Autobus: Deset pilotů v jedné skupině slibovalo pro finále pořádnou podívanou a to se také splnilo. Nejlépe kličkovat mezi závodníky na trati se dařilo Tomášovi Koudelkovi, který tak jen potvrdil svou dominanci v této kategorii. Druhou pozici obsadil Robert Cigán a pro třetí místo si dojel Tomáš Zlámalík.img_9551h.jpg

Truck: V této kategorii byli jezdci opět rozděleni do dvou skupin. V té „prestižnější“ se nejvíce dařilo Robertu Cigánovi, když za sebou udržel i druhého v pořadí Rosťu Zapletala. Třetí pozici pak obsadil Aleš Hornsteiner.

Když to shrnu, v Rychvaldu byly opět k vidění pohodové závody s příjemnou atmosférou, dobrou konkurencí a vysokou pořadatelskou úrovní. A mohu pouze dodat pro ještě nerozhodné: Na příští závody určitě přijeďte, stojí za to!

________________________________________________________________

img_9485h.jpg

V sobotu 5.11 jsem se zúčastnil prvního závodu Rychvaldského poháru. Konkrétně v kategorii Buggy 4WD. Další dva členové výpravy MK Zubří  jeli Buggy 2WD. Fotografie z této akce najdete zde a můžete se také těšit na reportáž.

________________________________________________________________ 

1. Závod Slovensko-Moravského poháru

20111029zubri_dsc09309_panorama.jpg

 

Tuto sobotu (29.10.2011) se jel první závod Slovensko-Moravského poháru v Zubří. Fotografie z této akce publikovali Maxi Racing Team, RC Tým Vysoké Mýto a rodina Vítámvásova. Děkujeme za fotky.

UPDATE: Výsledky po prvním závodě si můžete stáhnout zde.

________________________________________________________________ 

Pohár RCEJ 15. 10. 2011

V sobotu 15. 10. se konal první závod nového seriálu, který se jmenuje pohár RC Elišky Junkové. Již z názvu lehce zjistíme, kdo za pořádáním tohoto seriálu stojí. Jsou to kluci z RC klubu Elišky Junkové v čele s Antonínem Hráčkem a musím uznat, že se jim premiérový závod povedl. Seriál je zaměřen na měřítka 1:18 a 1:24, což dává dohromady pět kategorií. Jsou jimi 1:18 Open, Stock, Stock 2WD, F1 a pro měřítko 1:24 je vypsána kategorie Expert.

Teď už ale k samotnému závodu. Na místo jsme dojeli pár minut po sedmé hodině a okamžitě jsme mohli konstatovat, že trať už je připravená a dokonce měl každý závodník pro sebe zajištěný stůl. Této příležitosti jsem hodně rychle využil a jal se testovat na trať.

             img_0002-2.jpg

Dráha se vyznačovala vysokým gripem, velkým množstvím technických pasáží a také menší šířkou. Jelikož jsem jel zrovna s autem kategorie Open, připadala mi trať ještě užší než normálně a po třech kolech mi bylo jasné, že to tu bude lepší se slabším motorem.

Skupina Open se vlastně rozpadla ještě před startem, protože ze čtyř lidí, kteří byli přihlášení, dojeli jen dva a já jsem se z Openu už ránu odhlásil. Zbyl tedy jen mladý Ondra Sekula, který byl přeřazen do kategorie Stock. Celkově se na dnešní závod přihlásilo dvacet šest lidí, z čehož se devět jezdců přihlásilo do kategorie Stock 2WD a deset jezdců do kategorie Stock 4WD. Čtyři piloti pak jeli 1:24 Expert a zbývající tři pilotovali formule.img_0012-2.jpg

Rozprava začala, jak už na většině závodů bývá zvykem, kolem deváté hodiny. Vedl ji Karel Martinec s Tondou Hráčkem a místy se do rozpravy zapojil také Petr Nesládek. Závodníci byli přivítání na zdejším závodě a byly jim sděleny podrobnosti ohledně rozdělení skupin.

1:18 2WD Stock: První na startu byla kategorie 2WD Stock. Od začátku se zde nejvíce dařilo Lukáši Diblíkovi, za ním však nebyl daleko Svaťa Hájek. Lukáš ale nakonec dokázal celkem v pohodě vyhrát a nechal za sebou jak druhého Svaťu, tak třetího Petra Nesládka. Čtvrtý skončil Milan Parák a pěkné páté místo zajel Zdeněk Janoš. Naopak moc se nedařilo novici této kategorie Davidovi Maňákovi, který skončil na osmé pozici.

1:24 Expert: Zde se objevili čtyři závodníci, z nichž byl dokonce jeden zahraniční. Tím byl Vilo Šándrik, který nakonec obsadil hezké druhé místo. Vítězstvím si pak spravil chuť David Maňák, když celou dobu bojoval s Vilo Šándrikem, ale v poslední jízdě nastavil auto tak dobře, že dal všem čtyři kola. Třetí místo patří Zdeňkovi Janošovi a čtvrté místo si odvezl Svaťa Hájek st.

1:18 Formule: Tři piloti na startu této kategorie sice nejsou nijak velký počet, nicméně souboje v této skupině byly zajímavé. Nejvíce se stejně jako ve skupině 2WD Stock dařilo Lukáši Diblíkovi. Daleko od něj však nebyl ani druhý Milan Parák. Třetí místo pak obsadil Tomáš Hálasz.

                   img_0015-2.jpg

1:18 Stock: Tato kategorie byla, jak již jsem napsal obsazená nejvíce. Zúčastnilo se deset pilotů a v A finále už byla slušná konkurence (ikdyž to musím říct i o skupině 2WD Stock). TQ si díky poslední kvalifikační jízdě vybojoval Kuba Šimurda a za sebou měl dva domácí piloty. Petra Nesládka a Pavla Martince. Kubovi se ale první místo podařilo udržet a vyhrál. Krásné druhé místo si vyjel Pavel Martinec a třetí pozici si odvezl Petr Nesládek. Čtvrté místo zajel Vít Kutal a na páté pozici skončil Kuba Černý. Ještě se musím zmínit o Ondrovi Sekulovi, který, byť absolvoval svůj teprve asi druhý závod, jezdil velmi pěkně. Jen tak dál!

Závěrem musím vyjádřit pochvalu směrem k pořadatelům, kteří odvedli veliký kus práce ve snaze připravit premiérový závod nového seriálu. Celý den vládla pohodová atmosféra. Opravdu příjemný start v boji o znovu rozšíření těchto měřítek v Česko-Moravských luzích a hájích.

 

________________________________________________________________

img_0003.jpg

V sobotu 16.10. 2011 se celkem početná výprava klubu MK Zubří (David Maňák, Zdeněk Janoš a Kuba Šimurda) zúčastnila závodu Poháru RCEJ. Výprava byla úspěšná i díky třem umístěním na bedně ( z toho dvě vítězství). Celkové výsledky najdete ZDE a fotografie ZDE.

________________________________________________________________

img_8442.jpg


 

V sobotu a neděli jsme se zúčastnili finálového závodu ze seriálu Xray Challenge v Trenčíně, naše fotografie najdete zde.

_______________________________________________________________

img_6018---2.jpg

 

V sobotu 9.7. se jel další závod seriálu HIT v Otrokovících. Fotografie z této akce najdete zde.

_______________________________________________________________

img_5316-2.jpg

 

Fotografie ze závodu Xray Challenge ve Valašském Meziříčí najdete zde.

_____________________________________________________________

Xray Challenge Valašské Meziříčí 25.6.2011

Když přemýšlím, jak začít, napadá mě tato věta, to co je pro závodníky Formule 1 Velká cena Malajsie, to jsou pro rc autíčkáře poslední dobou závody ve Valašském Meziříčí. Podobné jsou hlavně meteorologické podmínky. Ve ValMezu totiž opět pršelo a stihl se odjet pouze ranní trénink a poté odpoledne dvě kvalifikační jízdy.

          img_5309-2.jpg

Tento závod byl součástí národního seriálu Xray Nosram Challenge a také poháru Elišky Junkové. Dorazil velký počet závodníků, konkrétně něco kolem padesáti. Takovou účast vlastně Valmezácká dráha ještě neviděla. Některé piloty však odradila hned první přeháňka chvíli po rozpravě a odjeli.

No, ale od začátku. Pro členy pořádajícího klubu vlastně tento závod začal již v pátek, kdy se montovala nová tribuna. Ráno se pak cukrovala dráha a připravovaly se depa. Někteří závodníci překvapili svým brzkým dojezdem, například Jarda Kopecký byl na místě již o půl sedmé a nedlouho po něm se přiřítil i Mira Dolanský. I s touto situací si však pořádající klub poradil a vše proběhlo v klidu.

Postupně začali dojíždět i další závodníci a také Martin Kořínek s Honzou Červeným, kteří nejen závodili, ale také se starali o průběh závodu.

Rozprava začala klasicky o půl desáté a hlavní slovo v ní měl, jako na ostatních závodech seriálu Xray Nosram Challenge, Martin Kořínek. Postaral se o hezké uvedení naší trati a sdělil podrobnosti o závodu. Poté předal slovo Leoši Zádrapovi, který je vedoucím pořádajícího klubu. Ten zde závodníky uvítal a popřál jim hodně štěstí do závodu.img_5319-2.jpg

Vše probíhalo hladce až do první kvalifikační jízdy kategorie Stock, kdy se spustil déšť. Tento jev již odradil od dalšího závodění některé piloty, kteří odjeli domů. Ti ostatní skoro neustále hypnotizovali oblohu a netrpělivě čekali na konec deště. Někteří si zkracovali čas v místním bufetu.

Jakmile déšť ustal, ujmuli se závodníci vysoušecích prostředků a šli sušit dráhu. Co se však nestalo. Za patnáct minut tu byla další přeháňka, po které již následovalo další, tentokrát již úspěšné sušení. Poté se udělala porada o tom, kolik jízd se pojede. Nakonec jsme se dohodli na třech kvalifikacích, z nichž se dvě budou počítat, a tak jsme se za pařícího sluníčka zhruba ve dvě hodiny dočkali restartu závodu.

Formule: Jako na minulém závodě se i teď v této kategorie start odmávnul čtverečkovaným praporkem a až poté se modely mohly rozjet. Jely se dvě jízdy na třicet pět kol bez časového omezení. Nejlépe klouzavá trať sedla Petru Jaremejkovi , který obsadil první pozici. Druhý skončil Tomáš Frantal a až třetí pozice patřila vítězi kvalifikace Luďkovi Maléřovi. Teprve svůj druhý závod s formulí absolvoval Jarda Číp a také si nevedl vůbec špatně.img_5398-2.jpg

TC Nosram Stock: Poslední dobou patří v této kategorii k favoritům Martin Bábovský starší a nejinak tomu bylo i dnes a zvítězil. Nedaleko za ním byl druhý Honza Červený a už s osmisekundovou ztrátou se umístil na třetí pozici domácí Honza Španěl. Naopak se nedařilo vítězi několika závodu v kategorii Stock Vlastimilu Švecovi.

TC Nosram Modified: V této kategorii hrála velkou roli znalost tratě, na které se jelo. Tu nejvíce dokázal využít Kuba Šimurda na druhém místě. První místo si však pohlídal Libor Vévoda. Na prvních čtyřech pozicích to bylo velice těsné. Třetí David Němček totiž na druhé místo ztrácel pouze tři desetiny sekundy a Jarda Kopecký ztrácel na čtvrtém místě na Davida asi osm desetin sekundy. Páté místo pak obsadil další domácí pilot Luděk Maléř. Marně hledáte Martina Kořínka? Ten celkem bojoval s nastavením auta a šesté místo tomu odpovídá.

Nakonec jsme se bohužel nedostali ani k třetí jízdě, protože opět zapršelo, a tak se celkové pořadí udělalo podle jedné nejlepší jízdy. Vyhlášení proběhne na dalším závodě. Pro pořádájící bylo však důležité, že jejich trať byla přijata bez výtek od ostatních závodníků a že závod proběhl až na uplakané počasí celkem v klidu.

Kuba Šimurda 

 

_______________________________________________________________ 

ValMez R-Cup 11. 6. 2011 + Pohár Elišky Junkové Valašské Meziříčí

V sobotu 13. 6. 2011 se konal další závod seriálu o pohár Elišky Junkové ve Valašském Meziříčí. Jak již jsem napsal v minulé reportáži, předchozí závod seriálu ValMez R-Cup se nemohl odjet kvůli špatnému počasí, a tak se jel také tuto sobotu. Pořadatelé si totiž díky nižší účasti mohli spojení dvou závodů dovolit.

Celkově bylo přihlášeno kolem třiceti lidí, což je slušné číslo. Nejvíce pilotů se objevilo v kategorii formule, a to včetně dvou nováčků v této kategorii Igora Vlahoviče a Kuby Šimurdy. Dále startovali čtyři závodníci v kategorii Hobby, Stock a C1 a pět závodníků v kategorii 2WD.

  A teď už k závodnímu dni. Hned ráno se začala vysávat a cukrovat trať, aby byl lepší grip, načež byl spuštěn volný trénink. Tentokrát bylo na trati opravdu dost lidí, navíc i hodně formulí náchylných na jakýkoliv kontakt. Naštěstí se nic nestalo a všichni mohli pokračovat v závodění. Kolem půl desáté začala rozprava. Poté už nic nebránilo začátku kvalifikací….11062011695-2.jpg

F1: Tato kategorie měla odlišný systém jízd než ty ostatní. Jely se čtyři kvalifikace, ze kterých se každému započetlo nejrychlejší kolo a nejrychlejších šest postoupilo přímo do finále. O další čtyři postupová místa se strhl boj v semifinále na třicet pět okruhů. Finále se jelo na padesát okruhů. No ale popořadě. V kvalifikacích si spolehlivě nejlepší čas zajel Luděk Maléř. Druhý Kuba Šimurda na něj ztrácel tři desetiny a třetí Igor Vlahovič na Kubu ztrácel dalších osm desetin. Do šestice nejrychlejších se dostali ještě Karel Novosad, Tomáš Frantal a Petr Jaremejko. Do semifinále nastoupilo dalších šest pilotů, jenže dva z nich odstoupili, a tak bylo jasné, kdo postoupí a bojovalo se pouze o pozice. Velké finále začalo symbolickým odmávnutím praporkem, které obstaral Mira Šujanský. Ze začátku vedl Luděk Maléř, ale chyba v půli prvního kola jej odsunula dozadu a první místo si udržel Kuba Šimurda, byť se před něj na chvíli dostal nakonec třetí Igor Vlahovič. Luděk Maléř dojel se štěstím druhý. Čtvrté místo patřilo Karlu Novosadovi a pátý dojel Tom Frantal.

C1: Luděk Maléř zde nedal nikomu šanci a bez zaváhání zvítězil. Tomáš Frantal na druhé pozici měl na třetího Davida Hirta taky slušný náskok. Čtvrté místo pak zbylo na Rudolfa Ševčíka.

2WD: Tato kategorie se stala opět kořistí nestárnoucího Romana Štalmacha. Jedno kolo náskoku na Petra Jaremejka však není moc a v blízké budoucnosti se snad dočkáme velkého souboje. Třetí místo si vyjel Fanán Stodola, čtvrté Petr Macháček a páté Ondra Macháček.11062011690---2.jpg        Stock: Velký souboj mezi Tomem Juřicou a Kubou Šimurdou se konal skoro v každé jízdě. Kuba měl ale smůlu v tom, že udělal velkou chybu ve třetí finálovce a to se mu stalo osudným. Skončil proto na druhé pozici za vítězným Tomem. Na třetí pozici vždy kroužil Honza Španěl, který na Toma s Kubou ztrácel tak jedno až dvě kola čtvrtý dojel Leoš Zádrapa.

Hobby: Pět nadějných mladých pilotů se objevilo v této kategorii. Finálové jízdy však jeli pouze čtyři, protože Honzík Španěl musel odjet. O vítězství si to rozdával Mira Šujanský, Jindra Španěl a Petr Macháček. V takovém pořadí dojeli i do cíle.  Na čtvrtém místě dojela Katka Španělová a ikdyž je zatím na zadních pozicích, co nevidět bude šlapat na paty těm nejlepším v této kategorii.  

Celkově musím říci, že to byl dost pěkný závod. Pořadatelé ho tentokrát zvládli hodně dobře a jezdci také tvořili pěknou atmosféru.

Fotky najdete zde.

Kuba Šimurda


 

_______________________________________________________________

Automodeláři MK Zubří bilancují.

Kroužek automodelářů MK Zubří přes svou krátkou působnost dosahuje velmi dobrých
výsledků jak v práci s mládeží, tak v soutěžní činnosti. I v letošním roce
navázal klub na úspěchy loňského roku, jak dospělých, tak žáků. Členové klubu se
zapojili do soutěží Moravsko-Slovenského poháru automobilů v měřítku 1:24 a
1:28. Soutěže probíhaly v Púchove, Novém Meste nad Váhom, Vizovicích, Zubří,
Bánovcích nad Bebravou, Dolnom Kubíne, Ostravě a Vsetíně. Seriál byl ukončen
2.5.2009 soutěží ve Vsetíně, kde členové MK Zubří opět uspěli. Jakub Šimurda
obsadil 1.a 2. místo v kategoriích 1:28 Open a Standard, Ing.Ivo Novosad 1.
místo v kategorii 1:24 Lord. Vzhledem k tomu, že Ivo v letošním seriálu vyhrál
většinu soutěží jak na Moravě, tak na Slovensku, stal se i celkovým vítězemObrazek
Poháru 2008/09.
Vrcholem sezony byla účast členů MK Zubří na Mistrovství ČR v kategoriích 1:18,
2WD a 4WD v Polné u Jihlavy, které se uskutečnilo ve dnech 8.a9. května
2009.Mistrovství se zúčastnilo 58 závodníků z celé ČR. Zuberský klub
reprezentovali Radovan Šimurda, Zdeněk Janoš, Jarda Janošek a za žáky Jakub
Šimurda. Mistrovství probíhalo v areálu zámku Polná, kde pořadatelé připravili
perfektní trať a skvělé zázemí. V soutěži žáků skončil Kuba Šimurda jen těsně na
druhém místě za loňským vítězem Kratochvílem z Havířova. V kategorii 2WD 300
obsadil Zdeněk Janoš 3. místo, Jarda Janošek 4. místo a Radek Šimurda skončil na
5. místě. Je možné konstatovat, že MK Zubří se zařadil k nejúspěšnějším klubům
tohoto mistrovství. Zisk dvou pohárů nás zavazuje k další aktivní účasti na
automodelářských akcích. Obrazek
V současné době  je zpracováván kalendář soutěží pro sezonu 2009/10, do kterého
zahrneme i soutěže v Zubří, které budou součástí oslav 700 let obce Zubří.

Jaroslav Janošek
ObrazekObrazek

 

 

 

 

 

 

 

 

 



                                                                     15.11.2009

Kačabar znova ožil: novou autodráhou pro RC autíčka !!!

Jedného dňa sa podařila dobrá věc: obec sa slitovala nad našima autíčkářama a nabídla jim prostory bývalého Kačabaru. A to bylo můdré rozhodnutí !!! Ogaři jak tam nahlédli, tož zajásali, hned sa dali do úklidu a jak uviděli vyčištěný plac, tož jednohlasně rozhodli: starů skládací dráhu prodáme a sem si položíme parádní kobercovů, rovnů, rychlů...no prostě krásnů. A protože modeláři sů chlapi devíti řemesel, tož bývalý sál baru zvelebili od podlahy až po strop a výsledek? Autodráha o rozloze 50 m2, šířka jízdního pruhu je 1200 mm, podklad koberec. A fšecku tu parádu začali ogaři budovat pod taktovků Radka Šimurdy, Zdenka Janoša a ing. Ivoša Novosada v první polovici října 2009 a 6. listopadu 2009 bůchlo šampáňo a hned rádia do ruky a jedem...tož přijďte sa podívat a uvidíte sami, co naši autíčkáři dokázali ! Aj ortodoxní piloti sa nechali zlákať a vyměnili na chvílu kniple za volant ...ale to už najdete ve fotogalerii.

 

Obrazek